Några av mina favoriter och varför jag tycker om dem så himlans mycket.

Winter Winds med Mumford & Sons

And my head told my heart
"Let love grow"
But my heart told my head
"This time no
This time no"


Folkmusik har alltid legat mig varmt om hjärtat. Denna låt är helt enkelt underbar. Och videon, se den.

Banana Pancakes med Jack Johnson

We could close the curtains
pretend like there's no world outside
And we could pretend that all the time


Mysig liten lovesong. Makes me happy. Need I say more?

Closer to love med Mat Kearney

If every building falls
and all the stars fade
we'll still be singing this song
The one they can't take away


Den är så fin, och påminner mycket om OneRepublic som jag kärade ner mig ordentligt i under en period.

Eet med Regina Spektor

It's like forgetting the words to your favorite song
You can't believe it
you were always singing along
It was so easy and the words so sweet


Rösten! Och liksom typ musiken och liksom typ... allt!

Fireflies med Owl City

To ten million fireflies
I'm weird 'cause I hate goodbyes
I got misty eyes as they said farewell


Ofta har jag svårt för röster som denna, men musiken är så härlig. Visst är verserna lite sega, men i refrängen exploderar den. Det känns i hela kroppen och man kan flyta bort på melodin.

Haven't met you yet med Michael Bublé

Wherever you are
whenever it's right
you'll come out of nowhere
and into my life

And I know that we can be so amazing
and baby your love is gonna change me
And now I can see every possibility


Kanske den finaste rösten som finns. Detta är min pepp-låt som jag lyssnar på när jag mår dåligt. Den inger hopp hos en ensam liten tjej.

Heartbreak Warfare med John Mayer

Drop his name
Push it in and twist the knife again
Watch my face
As I pretend to feel no pain


En underbar låt från underbare John Mayer's senaste album. Det finns flera låtar med Mayer som jag älskar och om ni inte har lyssnat så mycket på honom förr kan ni börja med denna. Han är så bra på att förmedla smärtan. Egentligen är det kanske inte så positivt. Men fint.

I hope that I don't fall in love with you med Tom Waits

Well the music plays and you display your heart for me to see,
I had a beer and now I hear you calling out for me
And I hope that I don't fall in love with you.


Fantastisk titel! Och låten är akustisk och Waits har en sådan underbar röst.

Detta får vara nog för nu. Om det uppskattas kan jag kanske lägga upp fler senare. Hejpa!

Kommentarer
Postat av: Anonym

det uppskattas indeed! jag måste bara se till att få tid också så jag kan lyssna på all musik som låter så lovande.

2010-02-22 @ 13:30:26
URL: http://charlice.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0