You gave it all, but I want more.

Det finns alltid något jag kan vara arg över. När jag kommer hem finns det där. Jag menar inte nödvändigtvis bokstavligt. Men allra värst är det när jag sitter för mig själv och filosoferar. Och det gör jag ofta.

Just nu är jag mest arg över att det känns som att folk inte tycker att man ska få vara arg. Vem har bestämt, och vem har rätt att bestämma, att man måste vandra genom livet och älska allt man ser? Jag avskyr till exempel hur människor behandlar varandra, djuren och miljön. Så fort jag tänker på det blir jag så ofantligt trött. Jag undrar verkligen hur jag ska kunna vara glad hela tiden och vara nöjd med livet när det pågår så mycket vidrigt runtomkring.

Det är jobbigt när folk försöker vända mina åsikter. Och jag kan inte, jag orkar inte, vara glad för någon annans skull. Jag kan inte vara någon annan än den jag är. Jag är ledsen om det är jobbigt för min familj och mina vänner. Jag tror att jag har kommit fram till att detta är jag, denna ofta bittra Madeleine, och jag hoppas att det duger.

Kommentarer
Postat av: Anonym

man får vara hur arg man är, så det så. och om vi någon gång försöker få dig att tänka annorlunda så är det för att vi märker att du ibland mår dåligt av att vara arg och så.

men duger gör du absolut, något annat får du inte tro. vi tycker om dig för att du är som du är.

man behöver inte alltid vara glad för andras skull. ibland har man nog med sig själv, och det är faktiskt okej.

2010-02-18 @ 16:57:46
URL: http://charlice.webblogg.se/
Postat av: M

jag ska försöka tänka att ni agerar på ett visst sätt för att det ska bli bättre. :) ja, jag tror faktiskt att jag ska låta mig själv vara lite arg och bitter ibland. verkligen inse att det är en del av den jag är.

2010-02-18 @ 20:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0