Jag längtar så att jag nästan kissar på mig.

Vinter-OS närmar sig! Behöver jag säga mer?

Och vad möts man av när man läser sportnyheter? Pär Mårts tar över Tre Kronor efter OS! Jag älskar Bengt-Åke Gustafsson, han är helt fantastisk (kolla bara på meritlistan - bland annat VM- och OS-guld samma år!) men det är väl självklart att man måste förändra och förnya efter ett tag. Och är det något som Svenska Ishockeyförbundet är bra på så är det att arbeta efter uttrycket "sluta när man är på topp" (något Svenska Fotbollsförbundet borde lära sig). Och Pär Mårts är det bästa valet man kunde göra. De åren han har varit förbundskapten för Småkronorna har de tagit två silver och ett brons i VM, alltså medalj tre år i rad. Han har släppt fram stora framtidslöften i ljuset. Han bryr sig så mycket att han nästan gråter i direktsändning. Han var assisterande kapten när Sverige vann OS-guldet -94. Han är bekant med den yngre generationen, den som är hockeyns framtid. Han vet vad han gör. Jag vet att få som läser detta inlägg bryr sig. Strunt samma, jag är glad. Hade förberett mig på ett tårfyllt adjö av Bengan. Men nu blir det istället en fin övergång. Jag kanske gråter lite för att Bengan är så bra. Men det blir betydligt lättare än om say...Wikegård hade tagit över. Hua, hemska tanke (även om han har sina arrogant-roliga ögonblick).

Prison Break väntar nu. Och kanske även nåt annat senare. Höhö. Hihi. Om jag vågar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

höhö, vi bryr oss åhända icke om just sporten, men vi bryr oss indeed om din glädje inför sporten!



åhåhåhå, vad kan det där andra vara? ;)

2010-01-22 @ 16:31:36
URL: http://charlice.webblogg.se/
Postat av: M

svar: höhö, jag hoppades att du skulle känna så ;) jadu, med senare menar jag verkligen senare. jag vet inte när. eller om. vad man nu säger...

2010-01-22 @ 19:58:20
Postat av: Sara

Åh, jag bryr mig verkligen om sporten! Så det så! :)

2010-01-25 @ 15:40:04
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: M

Sara: Bra! Och heja Sverige! :) Och byebye kära Bengt-Åke :*

2010-01-25 @ 16:05:14
Postat av: AnnG

Det där "senare" är jag väldigt nyfiken på :P

2010-04-04 @ 09:28:10
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0