Sod off!

Fick lite rödvin vid middagen och nu simmar jag i avgrunden. 

Jag hatar inte världen, jag är inte allmänt deprimerad hela tiden. Men när det gäller vissa områden i livet mår jag väldigt dåligt. Och att folk ska hålla på och tjata om "nytt decennium, nytt år, nytt tänkande" och att man ska bli en bättre människa osv... det gör mig ledsen på så sätt att jag undrar varför det inte ska vara nog att man är den man är och samtidigt kunna vara lycklig?

Världen är orättvist. Människor som inte vill ha och ur många synvinklar inte borde få ha barn, får barn. Människor som länge i stort sett varit föräldrar utan ett barn och som vill ha barn med hela sitt hjärta kan inte få barn. Människor som gör en massa dumma saker träffar på något mystiskt sätt någon att vara kär i. Människor som försöker vara den bästa de kan vara och har massor av kärlek att ge till a special someone, förblir ensamma.

Varför skjuter de vargarna? Vad är det för fel på människor och deras förbannade skjutglädje? Det börjar alltmer luta åt en bojkott av kött. Människan behandlar djur så fruktansvärt illa.

Detta är inget rop på hjälp. Jag behöver kanske vara för mig själv och tänka lite. Om ni inte har hört nåt från mig på ett tag, beror det förmodligen på att jag har begravt mig under ett täcke hemma i Flen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0