Then the rain turned into tears upon your face.

Fem och ett halvt år senare, och jag har fortfarande inte vant mig. Jag hatar det, ser bara det orättvisa. Sluta sticka kniv i mig!

På tal om något helt annat: Igår såg jag och klassisarna The Imaginarium of Doctor Parnassus. Den var konstig och underbar! Heath Ledger avled under inspelningarna (oh, du orättvisa, dumma dumma värld), och jag beundras över hur Terry Gilliam (geni från Monty Python) ändå lyckades knyta ihop säcken. Johnny Depp, Jude Law och Colin Farrell spelar alla olika versioner av Tony (Heath Ledgers karaktär) och de är alla tre fantastiska. Depp lyckas blanda in Jack Sparrow samtidigt som han bibehåller Ledgers själ. Law är kanske den som imponerar minst på mig, men även han imiterar Ledger väl. Farrell talar precis som Ledger, så till den grad att man tror att det är Ledger som talar. Har faktiskt inte sett någon film med Farrell förr, men nu har han klättrat högt på min stege. Och inte nog med allt detta - som jag nämnt tidigare gav de alla tre sina löner från denna film till Ledgers dotter - hur fint som helst.

Lily Cole - supermodell, aktris och universitetsstudent. Snygg, smart och duktig skådespelerska. Vissa har allt när andra inte får något, haha.

Om ni gillar underliga och fantasifulla (bokstavligt talat) filmer, kommer ni älska den lika mycket som jag.


Kommentarer
Postat av: Sara

Åh, jag vill också gå på bio! :)

2010-01-14 @ 16:16:35
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: Amanda

naw, den där filmen låter ju rätt underbar, jag får nog ta och se den kanske! :D

2010-01-15 @ 19:21:24
URL: http://charlice.webblogg.se/
Postat av: Sannus

åh, jag såg reklam för den någonstans, den verkar galet bra! :D Vill se mhm!



"Snygg, smart och duktig skådespelerska" - och vilket av det skulle du inte vara då? Det skulle väl vara skådespelerska isåfall!

2010-01-15 @ 22:14:29
URL: http://mondaymorning.blogg.se/
Postat av: AnnG

Åh vad jag vill se den filmen!

2010-04-04 @ 09:26:52
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0