Snälla sommar, kom tillbaka!

Jag har svårt att se det ljusa i tillvaron när vädret är såhär. Det får mig att känna mig otillräcklig och värdelös. Särskilt när jag måste prata om pengar eller att jag inte har nåt jobb samtidigt som det är såhär dåligt väder för då slutar jag aldrig tänka på det trista som ständigt väntar på att få uppmärksamhet. 

Optimister lever kanske längre än pessimister men jag har en känsla av att realister lever allra längst och jag ser mig nog snarare som realist än pessimist. Det är inte som att jag går runt och är sur eller deppig hela tiden. Eller, såhär är det nog: jag en drömmare, men när jag drar fram min realistiska sida och inser att jag drömmer för mycket om sådant som är otroligt eller omöjligt så blir jag något av en pessimist och livet får gråa moln.

Och jag vet att man inte ska tänka att när "det" händer kommer jag må bättre. Ingen händelse eller person som eventuellt väntar i framtiden ska hindra mig från att må bra idag. Men på något sätt är det tyvärr så för mig.

Jag hade förväntat mig en riktig sommar som kompensation för att jag ohjälpligt blev fattig och arbetslös. Det var ju inte mitt fel att det blev såhär. Så snälla tomten, ge mig sol!

Det blir vad man gör det till. Jag vet, jag vet, jag vet. Är det någon mer än jag som är trött på det uttrycket? Om man hoppas på ett visst scenario som sedan uteblir, kan man inte få dispens då och få vara lite nedstämd? Jag har kanske redan använt alla mina slipp ur fängelset-kort.

Kommentarer
Postat av: AnnG

Jag tycker att vädret är skönt jag! :P Eller.. när det inte spöregnar och man måste färdas på cykel :P

2010-06-11 @ 21:55:03
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0