Livet handlar om så mycket mer än vad du tror.

Jag har så fina vänner. Vänner som håller mig uppe när jag är ledsen och säger alla de rätta sakerna på rätt sätt. Till dessa räknar jag min mamma. En halvtimmes samtal med henne igår eftermiddag och jag mådde tusen gånger bättre än innan. Känner dock att jag är i stort behov av sällskap för att inte grubbla. Vill bara komma över denna gnagande känsla...

Ikväll är det alltså fest och jag ser väldigt mycket fram emot den. Först ska jag läsa så långt jag hinner i Et dukkehjem och sedan göra mig i ordning för att trippa hem till Sara M för en pre-party-middag och slutligen ramla hem till Martina. Tror och hoppas på en fin kväll.

Imorgon får jag äntligen träffa min Sara P igen. Får se vad vi hittar på. Jag ska försöka att inte vara bakfull då. (Åhå, ett rim!) Framåt kvällen blir det förmodligen basgruppsmöte för att förbereda inför måndagens seminarium då vår grupp ska redovisa våra jämförelser av sluten i Räddad och Et dukkehjem.

På onsdag åker jag till Flen om SJ tillåter det och stannar förhoppningsvis till söndag. Ska umgås med familjen (och de vänner som vill träffa mig) och läsa Brott och straff och se Harry Potter på bio. Innan dess har jag ytterligare tre små födelsedagspresenter att inhandla utöver den till Totte som jag redan hittat. Att köpa presenter till barn är det roligaste som finns i presentväg. Att se deras genuina glädje över gåvorna är pricken över i.

Nu ska jag återgå till Et dukkehjem. Läsningen tar tid eftersom dramat är skrivet på artonhundratalsnorska.

Kommentarer
Postat av: Sara

<3

2010-11-14 @ 12:18:56
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: AnnG

Åh, när ska du se HP? :D

2010-11-14 @ 15:27:29
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: AnnG

(pliis säg torsdag)

2010-11-14 @ 15:28:23
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: M

Sara: <3



AnnG: Haha jag vet inte riktigt, kan ju försöka ordna så det blir torsdag :)

2010-11-14 @ 16:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0