Vän! I förödelsens stund...

Det var trevligt igår, men samtidigt har den kvällen tillsammans med de senaste festerna lett till att jag lovat mig själv att inte dricka alkohol i syfte att bli full i vänners sällskap (=supa) förrän på nyårsafton. Får se om jag lyckas hålla detta. Uppenbarligen är alkohol min evil twin just nu. Och för första gången såg jag hos mig själv tendenser på sådant jag inte får känna.

Jag skriver hemtenta till på tisdag. Än har inte mycket blivit skrivet. Men jag bryr mig inte. Eller, det är klart att jag bryr mig. Jag orkar bara inte ha ångest hela tiden. Så jag säger att jag inte bryr mig och försöker samtidigt intala mig själv att det ordnar sig - att jag hinner skriva klart, att jag kan prestera bra utan att må dåligt under tiden. Och jag försöker luras av mina egna ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0