Even if it's a lie, say it will be alright. And I shall believe.

Har en stark känsla av att jag kommer somna med ilska i själen och en stor F-word-svordom som vill hoppa ur mitt bröst. Därför försöker jag arbeta bort det genom att skriva lite om vad jag har haft för mig idag.

Vaknade sent eftersom jag somnade sent under natten. Efter en stund kom Tilda förbi för att byta bok med mig. Därefter begav jag mig hem till Sara för en plugg- och pannkaksstund. Vi drack te också. Och när vi skulle plugga så pratade vi mest. Det var fint. Sara gör goda pannkakor.

Kvart i fem cyklade jag mot Engelska parken för att ha möte med basgruppen. Vi pratade om Aiskylos och Aristoteles och om vad vi vill bli när vi blir stora. Josse smsade och ville veta vad jag önskar mig när jag fyller år. Småblommigt påslakan eller en fin skiva, film eller bok. Det var mitt svar, men egentligen vet jag inte. Visst blir det bara svårare och svårare att önska sig något? Jag kanske har dålig fantasi, eller så är jag bara inte lika materialistisk som under min barndom. Och sanningen är klyschig: jag blir glad över vad jag än får. Om det så bara är en grattis-tanke från någon långt borta.

Ungefär halv sju cyklade jag hem till Flogsta igen. Satte igång datorn och fastnade på spotify och facebook, som vanligt. Åt några kalla pannkakor som gulle-Sara skickat med mig. Läste en del i Orestien, men har fortfarande den tredje delen kvar. Timmarna flyger förbi när jag sitter vid datorn. Ibland känns det verkligen som att jag slösar tid. Imorgon kanske jag ska låta herr HP vara avstängd. Jag vet att jag klarar mig ändå och kanske får jag även mer gjort om jag inte ständigt kan snoka runt på facebook.

Nu ska jag läsa klart mina läxor. Borde sova eftersom jag ska upp tidigt för att ha lektion.

Förresten ska jag städa rummet imorgon, hade jag tänkt. Kanske också garderoben. Och sortera bland mina spotifylistor. Det ser jag faktiskt fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0