Jag hittade Nemo och är därmed knäpp, men kanske lite cool också.

Jag kan nynna på en låt, varpå jag sätter igång radion och det är just den låten som spelas. Min mobil kan ligga orörd en hel dag, tills jag plötsligt tittar eller tar på den - och just då får jag ett sms. Och nu ska ni få höra vad som just hände mig. Ett exempel på hur nära hjärtat jag håller sådant som har med min barndom att göra, kan man säga. Eller ett exempel på vilka konstiga grejer jag behåller i minnet, kan man kanske också säga.

Har precis tittat på första avsnittet av Kungarna av Tylösand på Kanal5play. Helt smaklöst program, men ändå lite roligt just av den anledningen. Deltagarna presenterades och en av dem heter Nemo. Det första jag tänkte var inte "Åh, Hitta Nemo!", som vore väldigt naturligt, utan "Fasen vad han är lik någon, den där Nemo...". Jag kunde inte placera honom. Men så plötsligt dök det upp något från botten på min minneskista och jag vet inte om det var namnet eller utseendet som utlöste detta: Nemo, var inte det nån unge som tävlade i Småstjärnorna? Jag började googla Nemo Hedén och lyckades ta reda på att han var med år 1996, men inte vilken artist han porträtterade. Men så, helt oväntat, fick jag ytterligare en uppenbarelse out of the blue: The Beatles! Jag vill passa på att berätta att jag följde Småstjärnorna närmast maniskt och har sett om mina kära videokasettsinspelningar otaliga gånger (och sitter dessutom här och är sugen på att se dem igen, hehe). Småstjärnorna är nog etsat i min ryggmärg för all framtid. Och Nemo är ett ovanligt namn. Han var ganska söt då (han är ganska snygg nu - jämn utveckling där!). Jag minns att nåt speciellt hände när Småstjärne-The Beatles skulle "uppträda" med Twist and shout. Jag är hundra procent säker på att jag har rätt, vilket nästan skrämmer mig. Jag menar, hur kan jag sitta och dra sådana här långsökta slutsatser om småpojkar jag beundrat under mina naiva "innan tonåren"-år, som visar sig stämma? Nåväl; dessa faktorer gör att jag minns att Nemo var Paul McCartney och att han tappade peruken medan han och hans vänner skakade på huvudena så där som Beatlarna gjorde på sextiotalet och att Agneta Sjödin skrattade så hon nästan kissade på sig. Och nu, 23 år gammal, pippar Nemo i Kanal 5 (han stannade inte ens kvar på Tv4!). Ja, han lyckades till och med ligga med två tjejer i ett och samma avsnitt. Jag mår faktiskt lite illa. Han lär ju ha alla könsjukdomar som existerar. Snacka om att gå all in för att förstöra och besudla ett av mina heliga barndomsminnen.

Kommentarer
Postat av: AnnG

HAHA! Madde, när det gäller kändisar och aa, personer som synts i offentliga sammanhang överlag, har du SJUKT minne!

2010-09-12 @ 02:25:36
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: M

haha, ELLER HUR! annars har jag svårt att komma ihåg mina vänners födelsedagar, liksom ;)

2010-09-12 @ 18:31:23
Postat av: HANNA

JAG ÄR INTE ENSAM! Ser på vakna med the voice nu och hörde att de sa att någon Nemo från kungarna av tylösand skulle komma och gästa. Jag, precis som du, tänker på en gång "NEMO?!?! Herregud, är det MIN LILLA NEMO? Som ruskade huvudet så kraftigt till twist and shout att peruken flög av?", googlade lite och gamnade här och vips var det barndomsminnet förstört. Så galet obehagligt. :((((

2010-09-13 @ 07:20:16
URL: http://hannastahl.blogg.se/
Postat av: hannabrolin

haha jag tyckte väll jag kände igen honom!

2010-09-22 @ 21:42:40
URL: http://hannabrolin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0