Jag kan inte andas nu när jag har släpat det för långt.

Just i detta nu har jag en enorm panik som härjar i mitt inre. Hoppas innerligt att den försvinner medan jag sover i natt.

Och så stod det en hel massa annat här också, men då det faktiskt kändes jobbigt att publicera en massa tråkigheter valde jag att sudda. Om jag ska kunna vända nytt blad i mitt liv måste jag anstränga mig och då är det inte bra när jag sätter krokben för mig själv genom att fortsätta skriva om alla mörka tankar.

Jag vet inte vad den där paniken är för något, men det är nog bara ännu en dum storm att vänta ut. Tänkte bara nämna att jag nog är lite orolig för mig själv ändå. Är blek och frusen - och så mår mitt hår skit. Vet inte om det är det knasiga Uppsala-vattnet eller om det beror på förkylningen eller mina dåliga matvanor eller att jag inte dricker tillräckligt med vatten eller att jag använder fel slags hårprodukter. Har inte råd att gå till frisören förrän efter den 24e, som det verkar. Skulle sitta fint med en klippning, nämligen. Och lite proffsråd. Och kanske några nya och jättebra schampo och balsam från salongen. Som det är nu känns håret både torrt, slitet, flottigt och ostyrigt. Min frisyr är en enda tova. Förmodligen är det inte på långa vägar så illa som jag tror, men jag vet att ett besök hos frisören skulle göra mig betydligt mer tillfreds med tillvaron.

Och så vill jag vaxa benen. Desperat. Ifall ni nu undrade om det var nåt mer jag vill åtgärda.

"I don't know you but I want you all the more for that." Story of my life.

Kommentarer
Postat av: a

Enligt de frisörer jag gått till på sistone så spelar det faktiskt inte så stor roll vad man använder för hårprodukter, bara man har ett schampo, ett balsam och en inpackning för sin hårtyp.

Vitaminer är tydligen grejen däremot!!

Frusenheten kanske beror på brist på rörelse? Du borde börja träna lite Madduuu (promenader duger säkert också bra), så kanske hungern och allt sånt kommer igång också.

vi gillar inte ångestkänslor. hoppas att de försvann när du somnade.

PUSS <3

2010-09-14 @ 10:33:42
URL: http://charlice.webblogg.se/
Postat av: M

I natt var första gången jag grät över allt det som hänt under sommaren och den senaste tiden. Jag tror jag grät för att jag inte vet hur jag ska ta mig ur den här känslan av att jag har fastnat i en grop.

Jo men jag vet liksom inte riktigt vad som är min hårtyp, hehe.

Ja jag måste verkligen röra på mig ordentligt. Jag går eller cyklar när jag ska in till skolan eller stan, så det är ju bra. Men jag måste tänka på att röra mig varje dag. Och vad gäller hungern har den nog kommit igång lite efter min nästan-svimning så det är ju bra i alla fall. :)



Pusspuss<3

2010-09-14 @ 13:03:22
Postat av: Sara

Ja Maddie, Amanda har rätt. Du borde börja träna lite. Dock är det lätt att låta vis och predika då jag själv vet hur svårt det faktiskt är. Du får försöka hitta någon annan villig stackare där borta i Uppsala så ni kan sporra varandra. Det skulle du nog må bra av, det tror jag.

Puss<3



Ps, vitaminer kanske vore ett bra försök till att få liv i håret igen? En idé jag håller på och testar just nu.

2010-09-14 @ 18:42:27
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: a

naw, usch då. fast ibland kan det ju vara bra att få ut allt genom tårar i och för sig. du ska nog lyckas ta dig upp ur den där gropen, jag tror på dig!

skandinaviskt torrt? förmodligen?

ja, det är bra!

angående din födelsedag! när och hur ska den firas?

2010-09-15 @ 11:25:38
Postat av: M

Sara: Ja jag får höra mig för om någon är sugen på att träna med mig :) Hmm ja vitaminer låter bra, och vatten och en bättre kost överhuvudtaget. Puss <3



Amanda: Ja, just nu känns det ganska bra ändå. Det går upp och ner det där. Ja, och min hårbotten producerar massa fett för att den blir uttorkad, så jag behöver nog något som är milt mot hårbotten och som ger håret glans och inte tynger ner det. :)



Jag fyller ju år nästa onsdag och då har jag föreläsning på morgonen och sen nån gång under dagen ska jag ha fikastund med Viktor (som fyller år då han också) och Jessica. Du får gärna komma hit om du vill! Lite knepigt är det att det är mycket med skolan nästa vecka och att jag känner mig ganska stressad. Men det löser sig nog :) Och om du inte kan ses då så kanske du råkar befinna dig i Flen på helgen då kring den 25e? Då ska jag bli firad av familjen så det är ju ett alternativ. :)

2010-09-15 @ 13:23:26
Postat av: a

Hm, för mig funkar det precis lika utmärkt att ta mig till uppsala den 22a som att ta mig till flen den 25e. men om du känner att det är stressigt den veckan kanske det smartaste är att ta gratulationer och sånt i flen? :)

2010-09-15 @ 22:02:31
Postat av: M

ja, kom till flen! :)

2010-09-15 @ 23:12:17
Postat av: a

alright then!! :D

2010-09-16 @ 16:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0