Jag tappar alla trådar men jag lever än.

Kallsvett på utsidan och i själen. Psykiskt mår jag i och för sig bättre än vad jag många stunder gjort men min kropp är förskräckligt förkyld. Och jag gillar inte att jag i sjukdomstider har extra lätt att se tillbaka på stunder (låt oss kalla dem "stunder från i somras") då jag mådde så bra att det oundvikligen inte fanns något annat än ett slut som heter "det var för bra för att vara sant", för bra för att det skulle få fortsätta till en saga med framtidsslut.

Jag säger inte detta för att starta någon (idiotisk) tävling, men jag har svårt att föreställa mig att det finns någon som kan älta som jag. Det är inte något man vill vara bäst på. Jag försöker bättra mig. För att jag ska kunna bättra mig måste jag väl prata med mina vänner för att få perspektiv? Men när jag pratar med mina vänner så är älta allt jag gör. Det är som en knasig, ond cirkel. Kanske finns denna cirkel bara i mitt huvud. Jag överanalyserar ju allt, så det är inte omöjligt.

Det som skaver mest är att jag ständigt är arg på livet för att det är orättvist. Hur positivt jag än försöker tänka, återkommer jag ständigt dit. För jag fick inte det jag blev visad och som jag, om så blott för en sekund, trodde att jag skulle få. Retsamt och frustrerande är det minsta man kan säga. Vad vill densombestämmer att jag ska lära mig? Vad måste jag göra för att förtjäna något fint?

Kommentarer
Postat av: AnnG

Det är inte orättvist. Det här är av en anledning ju. Kanske måste ni mogna. Kanske skyddar det här dig från att få ett ärr på själen. Det är till det bästa. Aj pråmis.

2010-09-09 @ 23:17:56
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: M

åh AnnG, jag vet ju att du har rätt! och egentligen accepterar jag situationen - att det kanske blir vi om 5-6 år, eller att det kanske inte blir vi alls. det känns dock trist om det inte skulle bli vi till slut, nu när det finns så mycket fint att minnas.



och det är synd att jag fortfarande är så svag att jag kommer krälande för att få något överhuvudtaget och att jag sedan faller så lätt när han säger det jag hoppades han skulle säga. att jag inte bara kan ha is i magen och ta avstånd, för att vara rättvis mot oss båda. å andra sidan måste vi ju kunna vara vänner ändå, tycker jag i alla fall. och då är det kanske mer rättvist mot oss och våra fina minnen om vi håller kontakten. vad tror du? ojdå, vad långt svar det blev! :)

2010-09-10 @ 00:07:42
Postat av: lina

om det nu skulle ha varit en tävling är jag rätt säker på att jag hade gett dig en match ;)

2010-09-10 @ 08:26:33
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: M

ja, men du ältar åtminstone sådant som finns på riktigt!

2010-09-10 @ 12:57:49
Postat av: AnnG

jaa, jag tycker det låter som en bra idé att ni fortsätter vara vänner :)

2010-09-12 @ 02:24:44
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0