Måste plugga, men först...

Denna lista snodde jag från fina Sara.

THREE NAMES YOU GO BY (past nicknames can count):
1. Madeleine (förvånansvärt sällan)
2. Madde (alltför ofta)
3. Märd
THREE PHYSICAL THINGS YOU LIKE ABOUT YOURSELF:
1. Formen på mina ögon (och även färgen kanske)
2. Klaus 1 och 2 är helt okej
3. Det är ganska behändigt att ha små fötter
THREE PHYSICAL THINGS YOU DON’T LIKE ABOUT YOURSELF:
1. Knotiga knän
2. Min dåliga hållning
3. Tänderna
THREE PARTS OF YOUR HERITAGE:
1. Släkten Riktig på farmors sida, som var samer och bodde i Rikti-Dokkas i Överkalix
2. Morfars farfar var hittebarn och jag lär därmed aldrig få veta allt om mina förfäder
3. Det här med svaga nerver, som jag har emellanåt, verkar ligga i släkten (farmor och farfar var visst lite instabila av sig). Kul...
THREE THINGS THAT SCARE YOU:
1. Trånga och mörka utrymmer
2. Småkryp av alla dess slag, men särskilt fästingar, löss och silverfiskar
3. Ormar
THREE OF YOUR EVERYDAY ESSENTIALS:
1. Musik
2. Frukt
3. Mobil
THREE THINGS YOU ARE WEARING RIGHT NOW:
1. Blommig kjol
2. T-shirt med trycket "J' <3" och en banan
3. Tunn, grå kofta
THREE OF YOUR FAVOURITE BANDS OR MUSICAL ARTISTS (At the moment):
1. Robyn
2. Kent
3. Erik Hassle
THREE OF YOUR FAVOURITE SONGS (At the moment):
1. Fuck you - Cee-Lo Green
2. Sea green, see blue - JayMay
3. Paperweight - Schuyler Fisk och Joshua Radin
THREE THINGS YOU WANT IN A RELATIONSHIP:
1. Roligt, dvs ska personen ha bra humor
2. Vi ska kunna prata om allt
3. Månskenspromenader och annat som är mysigt och romantiskt
TWO TRUTHS AND A LIE (in no particular order):
1. Jag kan vifta på öronen
2. Hår på bröstet hos en kille är hur sexigt som helst
3. Det finaste och läskigaste jag vet är att drunkna i någons ögon
THREE OF YOUR FAVORITE HOBBIES:
1. Läsa, inspireras av det jag läst och sedan skriva
2. Film och tv-serier
3. Lyssna på musik samtidigt som jag leker på picnik.com
THREE THINGS YOU WANT TO DO REALLY BADLY RIGHT NOW:
1. Snyta mig
2. Ligga sked och bli pussad i nacken
3. Gosa med fina syskonbarn
THREE CAREERS YOU’RE CONSIDERING/YOU’VE CONSIDERED:
1. Barnmorska
2. Skådespelerska
3. Översättare
THREE PLACES YOU WANT TO GO ON VACATION:
1. USA (måste ju se what all the fuzz is about)
2. Nya Zeeland och hälsa på alla hobbits och alver
3. Norge. Verkar najs.
THREE KID'S NAMES YOU LIKE:
1. Elis (på en pojke, så betoningen ligger på E)
2. Astrid
3. Petronella
THREE THINGS YOU WANT TO DO BEFORE YOU DIE:
1. Vara kär i någon som är minst lika kär i mig
2. Hoppa fallskärm
3. Få barnbarnsbarn, eller åtminstone barnbarn
THREE WAYS THAT YOU ARE STEREOTYPICALLY A BOY/GIRL:
1. Gråter till romantiska filmer
2. Blir ganska ofta ett PMS-monster när det är den tiden på månaden
3. Ältar och reflekterar. Ältar och överanalyserar. Ältar och överdramatiserar. Och så ältar jag lite till.
THREE NAMES YOU GO BY (past nicknames can count):
1. Madeleine (förvånansvärt sällan)
2. Madde (alltför ofta)
3. Märd

THREE PHYSICAL THINGS YOU LIKE ABOUT YOURSELF:
1. Formen på mina ögon (och även färgen kanske)
2. Klaus 1 och 2 är helt okej (ha  ha)
3. Det är ganska behändigt att ha små fötter

THREE PHYSICAL THINGS YOU DON’T LIKE ABOUT YOURSELF:
1. Knotiga knän (tack pappa)
2. Min dåliga hållning
3. Tänderna

THREE PARTS OF YOUR HERITAGE:
1. Släkten Riktig på farmors sida, som var samer och bodde i Rikti-Dokkas i Överkalix
2. Morfars farfar var hittebarn och jag lär därmed aldrig få veta allt om mina förfäder
3. Det här med svaga nerver, som spökar hos mig emellanåt, verkar ligga i släkten (farmor och farfar var visst lite instabila av sig osv). Kul...

THREE THINGS THAT SCARE YOU:
1. Trånga och mörka utrymmen
2. Småkryp av alla dess slag - särskilt fästingar, löss och silverfiskar (de sista bor tyvärr i min hall)
3. Ormar

THREE OF YOUR EVERYDAY ESSENTIALS:
1. Musik
2. Frukt
3. Mobil

THREE THINGS YOU ARE WEARING RIGHT NOW:
1. Blommig kjol
2. T-shirt med trycket "J' <3" och en banan
3. Tunn, grå kofta

THREE OF YOUR FAVOURITE BANDS OR MUSICAL ARTISTS (At the moment):
1. Robyn
2. Kent
3. Erik Hassle

THREE OF YOUR FAVOURITE SONGS (At the moment):
1. Fuck you - Cee-Lo Green
2. Sea green, see blue - JayMay
3. Paperweight - Schuyler Fisk och Joshua Radin

THREE THINGS YOU WANT IN A RELATIONSHIP:
1. Roligt, dvs ska personen ha humor så det står härliga till
2. Vi ska kunna prata om allt
3. Månskenspromenader och annat som är mysigt och romantiskt

TWO TRUTHS AND A LIE (in no particular order):
1. Jag kan vifta på öronen
2. Hår på bröstet hos en kille är hur sexigt som helst
3. Det finaste och läskigaste jag vet är att drunkna i någons ögon

THREE OF YOUR FAVORITE HOBBIES:
1. Läsa, inspireras av det jag läst och sedan skriva
2. Film och tv-serier
3. Lyssna på musik samtidigt som jag leker på picnik.com

THREE THINGS YOU WANT TO DO REALLY BADLY RIGHT NOW:
1. Snyta mig
2. Ligga sked och bli pussad i nacken
3. Gosa med fina syskonbarn

THREE CAREERS YOU’RE CONSIDERING/YOU’VE CONSIDERED:
1. Barnmorska
2. Skådespelerska
3. Översättare

THREE PLACES YOU WANT TO GO ON VACATION:
1. USA (måste ju se what all the fuzz is about)
2. Nya Zeeland för att hälsa på alla hobbits och alver
3. Norge. Verkar najs.

THREE KID'S NAMES YOU LIKE:
1. Elis (för en pojke, så betoningen ligger på E)
2. Astrid
3. Petronella

THREE THINGS YOU WANT TO DO BEFORE YOU DIE:
1. Vara kär i någon som är minst lika kär i mig
2. Hoppa fallskärm
3. Få barnbarnsbarn, eller åtminstone barnbarn

THREE WAYS THAT YOU ARE STEREOTYPICALLY A BOY/GIRL:
1. Gråter till romantiska filmer
2. Blir ganska ofta ett PMS-monster när det är den tiden på månaden
3. Ältar och reflekterar. Ältar och överanalyserar. Ältar och överdramatiserar. Och så ältar jag lite till.

Kommentarer
Postat av: peder

hej vi har samma farmor som bode i rikti-dokkas

2011-01-30 @ 18:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0