Söndag hela veckan.

I torsdags röstade jag med hjärtat och då gör det ont när nästan en halv miljon människor har gjort det motsatta. Tilda och jag hade vår egen lilla valvaka hos mig igår och vi hamnade efterhand i fosterställning, jämrandes över allt gift som nu får chansen att sprida sig i vår riksdag. Gillar inte att prata politik egentligen (det blir ju alltid så dålig stämning), men eftersom jag röstade på de rödgröna kan jag säga att det känns lite extra tungt just nu. Nåväl, nu är det verkligen upp till regeringen att visa att de kan styra skeppet Sverige utan att det går på grund för att det släpar tung last bestående av främlingsfientligt slödder. Jag vill verkligen bli positivt överraskad. SD ska inte ha något att säga till om överhuvudtaget, så det så.

Idag har jag massor att läsa men jag har ingen motivation. Tittade på Tillsammans istället och nu lyssnar jag på musik. Ska baka gottiga kladdkaksmuffins med dumlekolor tillsammans med Tilda om en stund. Dessa ska ätas på onsdag när två awesome människor fyller år (det vill säga Viktor och jag). Och så ska jag laga mat. Borde verkligen ta tag i det där med att läsa också. Hade dugga idag, sneglade därefter på några gamla tentor och upptäckte att jag har lång väg kvar. Men det är tenta om en vecka och två dagar.

Kommentarer
Postat av: AnnG

Så otroligt ledsam känsla i kroppen idag pga sveriges röster. Men jag vill vara med och fira dig Märd :D

2010-09-20 @ 18:47:54
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: H

svar: Hejhej och tack snälla du och ja, vi kanske är ganska lika du och jag. tror att det finns många som oss, vi som tänker för mycket och bygger drömmar om någon vi knappt känner. håller förresten med helt och hållet om det du skriver i det här inlägget. jag förstår mig inte på nästan 6% av sveriges befolkning. det är helt otroligt.

2010-09-20 @ 21:13:56
URL: http://kanskeallt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0