I Uppsala är det fortfarande sommar.

Har suttit i solen på balkongen och läst en stund. Till min stora förvåning fick jag färg väldigt snabbt. Å andra sidan räknar jag med att den ska försvinna lika snabbt. Skulle ha suttit där längre men kunde inte koncentrera mig - klarar inte svett och tänkte hela tiden att jag borde plugga istället. Men pluggar jag nu? Pfft.

Den bok jag läser för tillfället är Sputnikälskling av Haruki Murakami, han som har kommit att bli en av mina absoluta favoritförfattare. Älskar Norwegian Wood och nu har jag hittat ännu en av hans böcker som jag inte vill lägga ifrån mig. Jag märker nämligen att jag tycker mycket om en bok genom att jag inte känner för att börja läsa ännu en; oftast läser jag sju böcker samtidigt och blir på så vis sällan klar med en enda.

Kanske går tillbaka till solen ändå. Uppsatsen kan vänta och jag kommer ju bli klar i tid (intalar jag mig själv samtidigt som jag stretar emot dessa tankar och fortsätter ha ångest).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0