När inget tycks kunna pigga upp smyger katten fram och slickar på mina tår. Man är hjärt- och humorlös om man inte blir lite gladare då.

Det är väl egentligen ingen som är särskilt sugen på detaljer om hur min mage mår. Men tänkte hur som helst säga att jag börjar bli mer och mer säker på att det är magkatarr (som åtminstone är största boven) eftersom jag har sådan konstig känsla i bröstet (förmodligen halsbränna) idag. Det här förstör verkligen mitt humör och min studiemotivation.

Har en pall som provisoriskt skrivbord för att jag ska kunna sitta med datorn och se tv:n samtidigt. Istället för att plugga skulle jag allra helst ge mig ut på en joggingtur men har inga joggingskor här och jag tror inte min mage skulle bli särskilt glad i nuläget. Jag får väl vara motionsduktig lite senare i Uppsala.

Måste börja tänka positivt gällande den här saknaden. Vända den till något bra. Exempelvis följande: om jag skriver duktigt denna vecka kommer jag ha mer tid över till kramar nästa vecka. Eller: istället för att gräva ner mig i saknaden efter någon som inte är här nu bör jag umgås med alla jag inte har nära sen. Ändra mitt tankesätt - det är nästan alltid det jag behöver göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0