Can't you see I'm down on my knees now?

Säsong 1-3 av 24 är bra på riktigt, tro det eller ej. Vet inte hur det är med resterande 5 säsonger. Jag har nog i alla fall nåt lättsmält att plöja när jag har tid över.

Fick hem Erik Hassles nya album idag och har hunnit lyssna igenom det många gånger och det var ju inte så svårt eftersom det innehåller 6 bra låtar. Hassle har glidit över till att bli den manliga versionen av Robyn. Eller så har han kanske alltid varit det, utan att man lagt märke till det. Robyn är såklart unik och outstanding, men det går att förnimma ett samband. De stammar ju trots allt båda två från den svenska musikkulturen. Men kanske ännu mer än hennes passar hans fantastiska röst så väl till hjärtslitande texter. Spår 1, 3 och 4 är bäst. Så ni vet.

Förresten har halva Kent varit delaktiga i skapandet av albumet. Producerat, skrivit låtar (tillsammans med Hassle), spelat vissa instrument. Och jag tycker man hör det. Hassle är liksom ännu djupare ner i ångest denna gång. Så ni vet.

Dumma, dumma, dumma essä som ger mig oroligt magont. Eller kanske snarare dumma, dumma, dumma jag som låter det bli ett problem. Jag vill så gärna att någon ska säga precis vad jag ska skriva. Att jag aldrig tror på min egna förmåga... Hur ska det gå för mig när jag ska hävda mig på en arbetsplats om jag inte tror att jag kan bidra med nåt bra? Egentligen vill jag ju inte alls att någon annan ska bestämma innehållet i mina skrivuppgifter, för då är det ju inte bara jag som kan ta åt mig av eventuell positiv respons. Måste bli mer självständig. Men jag har inte tillräcklig ryggrad för att våga lita på mig själv.

Förresten råder det lite av en kris i mitt inre och det är inte på grund av essän utan på grund av kursvalen till hösten. Jag vet att jag överdriver men det känns som att de val jag gör kommer vara avgörande för min framtid. Egentligen är det ju en massa små pusselbitar som ska bilda en helhet och det vet jag. Men det hindrar inte att jag som vanligt har SJUKT svårt att bestämma mig. Jag vill läsa engelska. Men vill jag verkligen lägga in en hel 30-poängare i höst och sopa undan verktygskurserna? (Ja, jag kan få läsa en hel Engelska A-kurs, för vår studierektor är världens bästa - men han är kanske för snäll för mitt bästa...) Jag har ju ändå planerat att läsa engelska efter kandidatexamen om ett och ett halvt år, så kanske ska jag välja bland verktygskurserna istället? Dock har jag ännu inte kommit fram till att jag tycker att fyra av kurserna verkar fantastiskt intressanta. Och jag har ju möjlighet till praktik, men detta enbart om jag hittar plats på egen hand. Vet var jag vill praktisera men det är en dröm och inget mer.

Suck. Jag tänker som sagt inte begära att någon ska bestämma åt mig. Men jag skulle behöva en snäll liten figur på axeln som viskade uppmuntrande ord och som gjorde allting ljust och självklart för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0