I miss not being misused, I miss it all so I guess I lose.

Jag blir lätt sårad, tar åt mig när jag kanske inte borde. Dessa tillfällen är för många för att kunna räknas. Då och då förnimmer jag händelser och ord i det förflutna och de oerhört ledsna känslor jag hade då fyller mig återigen. Det värsta är att dessa personer förmodligen inte har en aning om att det fortfarande tynger mig; för dem är det små, glömda ord som för mig har blivit stora och oförglömliga. Men jag är förmodligen inte ensam om att grubbla över gamla sorger och jag vet att jag själv har sårat andra genom åren (vilken idiot jag vore om jag trodde annorlunda). Ändå känner jag att jag måste tänka lite på mig själv från och med nu. I förebyggande syfte måste jag ta mig vidare, släppa taget om det som redan börjat glida mig ur händerna. Det gör mig ledsen men jag vill inte ha fler sådana minnen. Och jag vill dessutom inte vara en person som sårar andra utan att veta om det. Så från och med nu ska jag försöka vara snäll hela tiden.

Följande tar jag inte upp för att vara skrytsam utan för att jag vill förmedla att jag nog börjar kunna vara stolt över mig själv, åtminstone ibland. Fick reda på resultatet av hemtentan i första delkursen i Litteraturvetenskap B, Att använda antiken, och jag fick VG med motiveringen "Välskrivet och korrekt med många goda iakttagelser. Med den goda kontroll du har över materialet skulle du kunna våga vara djärvare. Bra jobbat, hur som helst. Utmärkta muntliga insatser: du talar inte alltid så mycket, men alltid genomtänkt."

Och jag blev så glad. Mest för att jag verkligen har ansträngt mig under denna kurs, särskilt vad gäller muntlig aktivitet. Ni som känner mig väl vet att jag under de tidigare skolåren länge hade svårt med att vara muntligt aktiv på grund av dåligt självförtroende och därför känns det roligt att mina försök till förbättring lyckades. Och jag tycker så mycket om Paula som var vår lärare i kursen. Det är nästan så att jag vill lägga halva min framgång på henne, för hennes intresse för ämnet smittade sannerligen av sig. Nåväl, förlåt om någon tar illa upp och tycker att jag är skrytsam - jag ville som sagt bara visa att jag är nöjd med mig själv då och då och det är ju något jag måste fortsätta vara för att det ska gå bra i mitt framtida yrkesliv.

Igår hämtade jag ett paket med kläder från H&M. Alla satt de fint och jag vill att det ska bli vår nu. Och så funderar jag fram och tillbaka huruvida jag ska lägga pengar på både en bokhylla och en LCD-tv, eller om jag bara ska köpa bokhyllan. Eller bara tv:n. Eller inget alls. Hjälp! (Och snälla, säg inte "Om du känner att du har råd..." osv., för det har jag nog, men jag vet inte om det är så livsnödvändiga prylar att införskaffa)

Kommentarer
Postat av: AnnG

Åh, sträck på ryggen VAR STOLT! Du är så duktig! <3

2011-03-04 @ 17:13:44
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Raz

LCD-tv såklart! vad ska du med en bokhylla till, kan lägga böckerna på skrivbordet eller sängen eller marken:)

2011-03-04 @ 23:07:22
Postat av: amanda

jag tycker att du ska fortsätta vara stolt över skolresultat och sånt, awesome ju! ang. prylarna så tycker jag att bokhyllan ska prioriteras, det känns som att du behöver space i sitt rum. en tv har du ju redan, och en bättre sådant är något man köper när man inte lever på lånade pengar. men det är bara min åsikt, och du vet ju att jag inte är den tv-beroende typen direkt.

PUSS <3

2011-03-04 @ 23:34:02
Postat av: Sara

AnnG har rätt raring - sträck på dig! Du förtjänar att få dela med dig när det går bra. När man säger det på det sättet du gör, endast för att förmedla och informera om att man är glad och mår bra, så kan det omöjligt tolkas som skrytsamt. Gör det de är det idioter som läser som inte vet hur det känns att må bra och för en gångs skull må bra över sig själv.



Angående köpen kommer jag nu säkert låta som en person med alldeles för stort ha-begär och tanklöshet på pengar, men å andra sidan tycker jag att jag har en delvis poäng. Om du känner att du har råd, vilket du säger att du har nu, tycker jag faktiskt du skulle kunna unna dig själv. Inte just för unnandets skull, utan för att båda sakerna är ting du har pratat om under en längre tid och inget är ett impulsköp. Du har länge pratat om den här TVn och att du känner att det är något du skulle ha en nytta av, på samma sätt som du känner att du behöver en ny bokhylla då det gäller att ha ordning när man bor på en så begränsad boyta som du gör. Jag skulle rekommendera att du börjar se dig omkring för priser och sen gör ett beslut. Kan du hitta båda varorna för rimliga priser; slå till, för det är inget du bara fått för dig hipp som happ! Om inte, då kanske det är dags att prioritera och välja det alternativ som behövs mest. Då kanske Amandas poäng blir väldigt stark, men vad vet jag. I slutändan är det du som måste känna efter själv, men känn dig för guds skull inte slösaktig om du bestämmer dig för att köpa. <3

2011-03-04 @ 23:58:27
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: M

AnnG: Tack fina du! <3



Raz: Haha jag visste att du skulle marknadsföra tv:n ;)



Amanda: Jag ska försöka! :) hehe och jag förstod att du skulle föredra bokhyllan. du har rätt, jag har redan en tv. skulle vara najs dock att kunna koppla datorn till tv:n och se på filmer och grejs den vägen! :)



Sara: Du är fin som förstår mina intentioner och skriver sådana uppmuntrande ord! <3 Ja precis jag har ju pratat om dessa prylar lite då och då. Kikade på elgigantens hemsida och även mediamarkt, men de sistnämnda visar inte upp sina produkter så jag vet inte vad de har för priser på tv-apparater. Vilken tum skulle vara bäst att köpa? 22-32 är nog rimligt, eller? Bokhyllan har jag redan spanat in på IKEA hehe :)

2011-03-05 @ 15:21:29
Postat av: Raz

www.prisjakt.nu är en bra sida om du vill veta vilka affärer som har billigast pris. Och jag tycker allt du ska ha 32 tum minst, ska man väl köpa en tv så ska man ju göra det ordentligt:) min datorskärm är ju 22 tum så det känns lite litet för en tv:P

2011-03-05 @ 15:54:16
Postat av: M

haha men raz, jag måste ju ha plats för tv:n också! tror inte jag kan ha större än 32 tum.

2011-03-05 @ 19:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0