Ytterligare ett alternativ:

Ska jag kanske läsa C-kurs i höst, dvs byta ordning på termin 5 och 6? Och vilken av C-kurserna ska jag då välja? Retorik öppnar nog upp för en bredare väg i framtida yrkeslivet, men litteraturvetenskap är även det roligt och intressant. Men okej, jag väljer nog retorik i så fall för jag kan alltid läsa litteraturvetenskap C senare i livet om jag vill det.

Alltså VAD SKA JAG GÖRA MED MITT LIV, blir tokig på att jag inte verkar känna mig själv och inte kan bestämma mig!!! Nääääe, dra mig baklänges och slå mig i huvudet, nu går jag och lägger mig i ren protest (eller ja, även dels för att jag är trött och dessutom måste upp tidigt...)!!!!

Kommentarer
Postat av: Raz

Vad är det roligaste du vet/ditt största intresse? När du vet det så fråga dig själv om du skulle vilja jobba inom det området. Då har du ett mål eller kanske några stycken mål. Sen att välja mellan dem blir kanske svårt. Jag har ju skidåkning och datorspel som mina största intressen. Så själv vill jag jobba antingen inom spelbranschen eller skidbranschen, så bara att välja utbildning med det som mål. Jag tror iaf själv att lyckligast blir man om man håller på med något som man älskar. Man säger att dem bästa jobben är dem som är ens fritidsintressen (som t ex idrottsproffs etc.). Att kunna utöva sitt fritidsintresse och tjäna pengar på det samtidigt är vad jag skulle kalla drömyrket. Och man ska aldrig tänka att "jag kommer aldrig kunna bli det" inga mål är för stora:)

2011-03-25 @ 14:08:07
Postat av: amanda

jag tycker det känns som att du har pratat om engelska väldigt länge nu. alltså känns engelska som ett mycket bra alternativ.

och det där med livet - det ordnar sig!

tro på dig själv, och kan du inte det så gör jag det åt dig.

PUSSS

2011-03-25 @ 14:48:18
Postat av: M

Raz, du har så rätt. Men jag velar nog mest just nu gällande huruvida jag ska välja en 30 hp-kurs i engelska i höst och därmed välja bort chansen att ha praktik, eller om jag ska välja C-kurs i retorik i höst och ha verktygskurser/läskurser/undervisningskurser/praktik i vår eller om jag ska ha det sistnämnda nu i höst. Annars tror jag att jag vet vad min dröm är: på ett sätt eller annat vill jag jobba med text. Och gärna engelska (översätta mellan svenska-engelska tex). Och sport. hehe :)



Amanda: Jo jag vill så gärna läsa engelska men det kan jag ju göra efter kandidatexamen och väljer jag engelska 30 hp i höst så väljer jag ju bort möjligheten att ha praktik eller läsa små verktygskurser, eftersom det då blir C-kurs i vår. Å andra sidan kanske det inte gör så mycket, för jag får min kandidatexamen hur som helst och ett par verktygskurser hit och dit klarar jag mig kanske utan? Men jag kan inte bestämma mig, buhuuu! :P



Och tack för att du tror på mig, tack för att du finns. Det betyder så mycket mer än ord kan beskriva! Puss

2011-03-25 @ 16:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0