Ibland gör man vad som helst för att slippa skriva de sista sidorna på sin B-uppsats i litteraturvetenskap.

Jag hittade den här listan hos Cosmo! (Japp, det gjorde jag verkligen. Googlade "lista" och "blogg" för att jag ville ha ett tidsfördriv, fann denna och tänkte att den får duga)

Nämn något som gjorde dig glad igår: När jag blev matad med tacos.

Vad gjorde du kl 08 imorse: Sov.

Vad gjorde du för 15 min sedan: Läste gamla inlägg i en av mina vänners bloggar.

Det sista du sa högt: "Jag lägger ner mitt för idag!" (syftade på skrivandet av uppsatsen)

Det senaste någon sa till dig: "Jaha, du gör det alltså?"

Vad har du druckit idag: Saft och mjölk.

Vad var det senaste du åt: En väldig röra. Ja, alltså en röra bestående av rester från gårdagens tacos samt tortellini.

Vad var det senaste du köpte: Bland annat jordgubbar och saft.

Vad är det för färg på din ytterdörr: Trä.

Vad är det för väder hos dig nu: Moln och solstänk.

Godaste glassmaken: Någon av Ben&Jerry. Phish food eller Baked Alaska kanske.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Inte kärlek kanske, men jag vet att man kan känna en slags samhörighetsgnista.

Sover du tungt: Oftast, ja. Detta är ett oerhört trevligt faktum.

Drömmer du mardrömmar: Ibland. Mestadels är det halvmardrömmar och de är nog nästan värre. När man liksom inte riktigt är säker...

Trivs du med ditt jobb: Jag har inget jobb, men trivs utmärkt med mina studier (trots att jag har uppsatsångest).

Favoritklädsel: En söt klänning.

Favoritlåt just nu: The Naked And Famous – Punching In A Dream

Vad ser du om du tittar till höger: Ett skrivbord, en stol och på denna stol sitter min duktiga pojkvän och pluggar. Nyss gjorde han en av våra interna sär-miner (fråga inte...).

Vad gör dig glad just nu: Det blir mer och mer sommar, både utomhus och i mitt hjärta.

Vad ska du göra härnäst: Duscha och sedan förmodligen cykla till Flogsta med fint sällskap. Kanske gå på korridorsfest hos Oskar.

Höger eller vänsterhänt: Höger.

Humör just nu: Mätt, trött, lugn.

Favoritgodis: Choklad måste jag nog säga att det är.

Kläder just nu: Svarta strumpbyxor, jeansshorts jag ärvt av Jessica, randig t-shirt.

Sommarplaner: Läsa kurs, pussas, umgås, vara utomhus så mycket jag bara kan. Skutta på en äng och hålla hand, för det har vi bestämt att vi ska göra.

Hur många kuddar sover du med: Tre.

Spelar du något instrument: Spelar och spelar, men blockflöjt skulle jag nog kunna rocka om jag försökte igen.

Morgon eller nattmänniska: Natt, definitivt. Jag önskar jag var piggare på morgonen så jag kunde möta dagen på ett trivsammare sätt. Nuförtiden har jag dock oftast någon att morgonmysa med, vilket i och för sig är ytterst trivsamt.

Vad är viktigast för dig: Att mina nära och kära mår bra; det är win-win där eftersom jag därmed också mår bra.

Är du kittlig: Ibland.

Snarkar du: Nej, men jag har fått höra att jag då och då slutar andas normalt och istället börjar sucka och gny. Mystiskt.

Stjärntecken: Jungfru.

Äckligaste insekten: Kackerlacka, de dör ju aldrig!!

Längtar du mest efter just nu: Att uppsatsen ska vara färdigskriven.


Kommentarer
Postat av: AnnG

Märds nya favoritord: "Gny". Haha! Det har du använt i varje inlägg på senaste tiden nästan :) Puss pårej!

2011-05-22 @ 17:40:40
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha det är sant och beror på att gny lyckligt är vad jag gör allra mest nuförtiden. Vi brukar prata i gny-ton med varandra bland annat ;P

2011-05-23 @ 18:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0