en månad kvar till jul och jag hinner inte med.

som många andra lyssnar jag ofta på musik, och då nästan alltid genom spotify. jag har en hel del listor och min favorit är, kanske en aning förvånande, min gamla lista med jullåtar. jag brukar börja lyssna på julmusik redan i slutet av oktober för jag älskar julen; exempelvis känner jag sällan sådant lugn och harmoni som när jag klär granen. ja, så klyschigt är det. och det jag älskar med jullåtar är att man tycker om dem - och ännu viktigare: får tycka om dem - trots att vissa av dem är hur töntiga som helst. mina favoriter är de äldsta, de som nästan inte är töntiga alls för att de liksom dök upp innan det blev tjatigt att släppa nya versioner av jingle bells. och genom de där gamla låtarna verkar julen så mycket mysigare än vad den är nuförtiden. inte alls lika plastig. men det är kanske bara jag som inbillar mig. förresten kommer jag kanske sätta samman en lista med bara mina favoriter, om jag orkar.

hur som helst. jag har inte så mycket motivation att skriva blogg för tillfället. och det händer inte så mycket som är värt att skriva om. jag skriver hemtenta, skriver c-uppsats, pussas, kramas. men här är i alla fall julmusiken jag sammanställt hittills. den kommer nog fortsätta att uppdateras fram till jul. jag rekommenderar att ni har shuffle igång för det blir lite tjatigt att höra i'll be home for christmas fyra gånger i rad, trots att det är olika versioner. god jul!

(ps. kan någon mer eller mindre kunnig person assistera mig i sökandet efter en ny mobil? jag vann precis ett stipendium och min nuvarande telefon blir bara segare och segare, så jag tänkte byta innan den somnar in. jag tänker mig att den får kosta mellan 2000 och 3000 kr. egentligen är jag sugen på denna, men den är aningen för dyr. dock bortser jag kanske från det till slut. annars är den här ett alternativ, billigare och kanske rentav bättre. men jag vet inte. jag gillar sony ericsson, men kan tänka mig vilken bra android-telefon som helst. det enda kravet, förutom halvkravet på priset, är kvalitet. hehe, duh... men ja, snälla gullisar, om ni ville hjälpa mig vore jag så himlans tacksam!)

Kommentarer
Postat av: a

http://open.spotify.com/track/7jTHP7YZAcnf8iIda0tLuy

"wir machen eine Schneeballschlach, mit unsere Gefühle" = vi har snökrig med våra känslor!

Kanske töntigaste jullåten jag hört på länge!



Angående telefon så gillar jag min skarpt! Samsung mini galaxy. Android yes, och lite lagom avancerad. OCH billig, eller ja, ca 1000.



Stipendium? Uppdatering fodras.



PUSS från Tyskland

2011-11-24 @ 22:46:20
Postat av: M

a: haha ÄLSKA töntiga jullåtar :D hmm tack, då har jag ett till alternativ. om ingen kommer med nåt mer tips så lutar det ändå åt xperia ray. jaha nä det var den där grejen jag fick förra hösten också, svenska kyrkan delar ut till dem som läser på uni och har läst i sörmland eller närke under gymnasiet. ju längre man kommit på utbildningen desto större chans har man att vinna och desto mer pengar kan man få, och så beror det såklart på hur många som söker och hur mycket pengar de kan dela ut. jag fick 2300 kr drygt så det var najs, särskilt med tanke på att jag kom på att jag hade glömt att söka och skickade in ansökan i sista stund :D PUSS på dig! <3

2011-11-24 @ 23:42:05
Postat av: a

Tjoho, kul att du fick det igen! Det kan ju inte tyda på något annat än SKILLS! <3

2011-11-25 @ 18:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0