junk of the heart is junk of my mind.

tänker ibland att jag borde se till att hitta på fler spännande saker. inte slösa bort möjligheterna som student genom att sitta hemma. men om jag får ha kvar de personer jag har i mitt liv just nu så är det allt som betyder något. då spelar det i framtiden ingen roll att jag satt hemma 6 dagar i veckan istället för att besöka nation oftare. visst uppskattar jag mysiga äventyr men då jag sällan har fantasirikedom nog blir det ofta min lata sida som vinner. hon som älskar att skeda framför film efter film med hopslingrade ben och varma andetag mot halsen. hon som ligger inne en hel dag trots att det är fint väder och trots att hon faktiskt älskar att vara ute i naturen. hon som helst anstränger sig så lite som möjligt i livet trots att hon gillar att springa och skutta och umgås med trevliga människor och skjuter upp saker trots att hon älskar känslan av ett färdigskrivet arbete.

men det är väl inte så hemskt ändå. jag gör för det mesta sådant som får mig att må bra. det är väl i mindre bra stunder jag måste tänka till. hitta på något. kliva ut i den friska luften. om jag tar hans hand och ber honom följa med blir det nog lättare. 

förresten vill jag börja planera hans och mitt stockholmsäventyr. det var en av födelsedagsgåvorna från honom till mig, att vi ska hitta på nåt tillsammans. jag tänker mig museum, men gärna även annat mysigt som besök i second hand-butiker eller fina prylar-/krimskramsbutiker och trivsamma/mysiga/romantiska fik och restauranger. skulle uppskatta tips!

Kommentarer
Postat av: a

Museum: Fotografiska är kul. Moderna är också kul. Hallwylska - där man får gå in en emorm lägenhet från sent 1800-tal / tidigt 1900-tal är spännande.



Caféer: Saturnus har jättemysig brunch (men det är dyrt), Vurma har jag nog redan tipsat om, men det tål att nämnas igen. Konditori Valand är helt och hållet från 50-talet (även ägaren verkar ha fastnat lite i den tiden - gammal, skruttig, lite barsk, men mest av allt gullig). Blå Lotus har jag bara varit på en endaste gång men jag ÄLSKADE det. Sen finns det ett café på Odengatan som nog eventuellt är mitt favoritcafé, men jag kommer inte ihåg vad det heter!! Någonting på R, franskt. Och ja, Hermans måste jag tipsa om också: vegetarisk restaurang med buffé som har ett nytt tema varje vecka. På sommaren kan man sitta ute och man har då världens utsikt över vattnet osv, men jag tror att det kan vara mysigt att sitta inne också.



Krimskrams och second hand: Stadsmissionen (som ligger nära stadsbiblioteket) har både kläder och prylar. Samt böcker. Mycket bra ställe. Second hand finns det annars gott om på Södermalm. Om ni utgår från Götgatan (där alla vanliga butiker ligger) och svänger in på lite sidogator lär ni hitta massor.



Det var nog allt jag kunde komma på för denna gång.

PUSS och ha så kul!

2011-10-23 @ 12:00:44
Postat av: M

tack för tipsen!! :)

2011-10-27 @ 15:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0