Nu är det nog dags att jag tar tag i mitt liv.

Räknade precis ut mitt BMI; 17.4. En normalviktig person har ett BMI mellan 19 och 25. Om jag lägger på mig 5 kg blir mitt BMI 19.3. I och för sig ska man ta det här med BMI med en nypa salt. Jag tänker gå efter hur jag mår och jag mår inte dåligt mer än att jag då och då känner mig trött, svag och energifattig. Och det faktum att jag gått ner 3 kg sedan i somras ser jag inte direkt som något att hurra över. Det är inte som att jag behövde gå ner något alls, snarare tvärtom. Nu är jag väl inte direkt orolig för min egen hälsa (jag är inte sjukligt smal till exempel) men jag vill samtidigt inte att det ska fortsätta gå åt fel håll. 

Hur går man upp i vikt? Träna och äta rätt verkar vara det som gäller. Men jag har så sjukt dålig motivation och vet inte vilken träningsform jag ska välja (förutom att jag vet att jag inte gillar gymmiljön). Jag är tyvärr inte en sådan person som tycker det är roligt att träna, så är det bara. Men jag vill hitta något som jag tycker är roligt och som motiverar mig och gör att jag känner mig pigg och stark. Skulle uppskatta tips och råd för jag känner mig vilsen.

Kommentarer
Postat av: Raz

nu är jag inte direkt något ideal men kan säga som så att när jag var i st. anton så gick jag upp 6 kilo. Det kan bero på mycket dock, mycket festande så mycket alkohol men jag tror det berodde mest på att jag åkte skidor varje dag. Åt 3 mål mat varje dag som jag fick in rutin på, inte världens bästa mat ens men så länge man äter sig mätt så. Så få in rutin på att äta minst 3 gånger om dagen och håll igång med nåt. Börja träna någon sport du gillar för då kommer du att träna när du får vissa tillfällen du har träning på eller ta långa skogspromenader med Kim! sov lika länge varje natt med, gå och lägg dig vid samma tidpunkt och stäng av datorn!:D jag tror största boven i mitt fall är datorn för jag hade ingen dator nere i st anton så var tvungen att hitta på annat och så fort jag kom hem och gick tillbaka till mina gamla rutiner hemma så förlorade jag alla kilon jag gått upp:P

2011-10-09 @ 16:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0