we sat down to have what might have been jordana's mother's last christmas dinner, which i hope it wasn't because the turkey was a bit dry and the sprouts were soggy and out of focus.

på min födelsedag fick jag ett biobesök i present av min kärlek och efter en sushimiddag var det precis det vi avslutade födelsedagskvällen med. submarine är en av de bästa filmerna jag sett. den är så oerhört fin, fyndigt rolig och originell. jag irriterade mig dock mycket på jordana's attityd men oliver's söta tafatthet balanserar upp det hela. och man blir lite svartis, jag menar - vem vill inte springa på en höstig strand eller tända en mysig eld i ett industriområde medan hjärnan spelar upp allt som i en film? som strösslet på glassen har filmen ett av de finaste soundtracken jag hört, skrivet av alex turner från arctic monkeys. temalåten är den första låt som förhållande-madde och -kim upptäckte att vi båda älskar och den blev på så vis definitionen av vår första sommar tillsammans. som vi var laddade att se filmen således! och den gör en inte besviken, jag lovar.



bildkälla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0