ibland vill jag skriva om min historia.

ändå har jag inte levt så länge. och kanske vill jag inte skriva om hela min bok egentligen. bara de stycken som inte lärt mig något, som inte tjänat nånting till överhuvudtaget. vet å andra sidan inte sådär på rak arm vad dessa stycken skulle bestå av men jag antar att jag bara är lite livsbitter idag. eller trött på mig själv, det är vad jag är. kanske har jag växt och mognat det senaste året. men jag tycker fortfarande inte jag har mognat tillräckligt. jag måste ständigt hindra mig själv från att överdramatisera småsaker, låtsas bli sårad för att få bekräftelse eller ta allt personligt (det vill säga sådant som det inte alls är meningen att jag ska ta personligt).

förresten är det som om jag letar efter anledningar att vara deprimerad, som för att matcha någon som är ledsen. men om någon är ledsen är det väl snarare bättre att jag håller mig glad som stöttande kontrast.

ibland är jag alltså bitter över vissa delar av mitt liv. kanske skäms jag för den känslomässigt omogna individ jag varit. men vad spelar dåtiden egentligen för roll? jag kan inte ändra något och borde nog bara se det som att allt jag varit med om på något sätt arbetat ihop sig till en deg som format mig; som ständigt formar mig från en dag till en annan.

jag kan inte riktigt minnas den första jag blev kysst av. men jag har någon som fyller varje kyss med kärlek nu. det pirrar när han ser på mig. jag är nästan lika nervös då som jag varit varje gång någon jag gillat har sett mig i ögonen. jag brukade titta bort, lät nervositeten vinna. men nu tittar jag inte bort. och det är inte en förgörande nervositet utan en som får mitt hjärta att klappa på rätt sätt och som förvissar mig om att trots att den första förälskelsen har lagt sig så finns det något annat - större - där som gör mig varm och trygg. en gång i tiden var det någon annan som höll om mig för en kort stund men jag minns inte hur det var. det enda min hud känner igen är hans hud. den doftar som inget annat och är varm när jag är frusen och kall när jag behöver svalka (oftast är den jättevarm och det är bra eftersom jag därmed inte behöver frysa denna vinter). jag frambringar ständigt fåniga ljud som nästan bara han gillar. och vilken tur att jag är bra på att klia rygg.

och att vi är ungefär lika bra på att vara fula:


Kommentarer
Postat av: Sara

Du har rätt raring. Det är ingen idé att ångra och se tillbaka på vad man gjort som man kanske egentligen skulle vilja ändra eller se tillbaka på hur man betett sig. Hur mycket man än vill så ligger allt det där i ett bagage som man kommer bära med sig under resten av livet. Men som du å andra sidan var inne på så är det ju allt detta bagage som styrt dig dit du är nu. Och tänkt vad bra det är nu? Utan allt det här som kanske kan verka lite jobbigt skulle du kanske inte ha den supervarma och kärleksfulla relation du nu har med en riktigt fin kille, eller hur? :) Alla har vi gjort misstag eller dumma saker eller ogillar hur vi varit en gång, men vi tar oss ur det och växer och lär oss. Så vill jag gärna se det hela i alla fall, speciellt eftersom jag älskar dig precis som du är och som alla de versioner av dig som funnits under vår vänskap :) <3

2011-09-07 @ 14:43:19
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: M

Sara: <3! Du är klok och fin :)

2011-09-07 @ 18:02:02
Postat av: AnnG

Märdie, jag är så impad av hur du ständigt vill utvecklas för att bli en bättre människa, fastän du redan är så grymt fin och bra! du inspirerar mig :) PUSS! <3

2011-09-08 @ 20:39:18
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: M

Åh AnnG, gud vad fint sagt! Jag blir alldeles varm. Gullis!! Puss <3

2011-09-09 @ 12:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0