regnet försöker spola bort mina glada tankar men de gör motstånd.

skitväder. snubblade ner på stan för att köpa en present till en vän, och för att muntra upp mig själv (jag blir så deppig när vädret sviker) gick jag även till H&M och hittade där till min stora lycka shortsen jag förälskade mig i när jag såg dem på bild för en månad sedan. vilken tur för mig att de hade dem i just den allra minsta storleken (som jag måste ha på grund av min lilla rumpa)! därtill är jag extra glad att skärpet är så fint, för då kan jag använda det även som midjeskärp till andra plagg.

jag älskar mint.



men igår var det en väldigt fin dag, närmare bestämt datumet som markerar vårt första år som ett par. jag har egentligen inga ord som räcker för att beskriva hur det känns så det får duga med att jag säger att han är det bästa som hänt mig, bland annat därför att ingen kan få mig att skratta som han kan, samt att han kallar mig puttinuttsaker såsom "fuffis" varannan minut och låter mig göra detsamma. ååååh, kärlek :)

vi var på bio och lyckades båda två få gratisbiljett tack vare poäng på medlemskorten. åsåm! the hunger games är bra, se den. jag ska nog hugga in på den matchande boken också, för att se om den är lika spännande. efter filmen började vi så småningom laga middag men efter att det gått en timme och klyftpotatisen fortfarande var stenhård på grund av sämst spis i Kims korridor var vi hungriga och trötta och slängde till slut potatisen i en stekpanna. det blev som tur är väldigt gott när allt äntligen var klart. sen fick jag somna där jag trivs överlägset bäst: i hans varma, trygga famn.

 


Kommentarer
Postat av: AnnG

så fint! och åh vad jag är nyfiken på hunger games! tror jag kan bli fast! tänkte försöka börja med första boken innan filmen dock, hihi

2012-04-27 @ 17:36:23
Postat av: M

hihi ja de är så söta de där shortsen :) lite svårmatchade bara, men det kanske är just jag som brister på just stylingpunkten höhö. jaa jag kan tänka mig att jag också blir fast, särskilt eftersom det är befriande att upptäcka att det inte alls är likt twilight! tycker nämligen att det är mycket, mycket roligare med böcker/filmatiseringar som står för sig själva och som inte strävat efter att likna något som redan finns :) (dock finns det nån japansk bok som kom mycket tidigare och som the hunger games liknar ganska mycket, men det ska bara vara en ren slump enligt collins. och storyn känns heller inte helt otrolig att hon snubblat fram till av sig själv) ja jag vet inte vad som är bäst, läsa eller se först, men filmen gjorde i alla fall att jag nu är sugen på att läsa så det är ju bra. hoppas det fungerar likadant på omvänt sätt, vilket jag tror :)

2012-04-27 @ 19:01:53
Postat av: Sara

Boken är grym! Dock kan jag väl säga att det kommer en viss liiiiiiten twilight-känsla över ett visst event senare i bokserien. Men dom är sjukt spännande och väldigt bra.

2012-04-28 @ 13:16:21
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: Sara

Sjukt fina shorts förresten! Har aldrig sett de tidigare. Finns dom i fler färger? :)

2012-04-28 @ 13:25:42
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: M

Hmm okej vad synd, för jag är SJUKT trött på twilight om jag ska vara helt ärlig :P men jag ska läsa serien för vad den är och inte med stämplar från andra håll i bakhuvudet. bara för att stephanie meyer och stephen king gillar hunger games behöver folk väl inte dra paralleller dem emellan, som om författare bara skulle gilla verk som liknar deras egna? :)



ja jag älskar dem, de kommer nog vara jättesköna i sommar :) de enda problemen är min ickeexisterande rumpa samt att de inte sitter så tajt runt låren vilket gör mig lite orolig att jag ska typ... blottas haha! nej jag tror att de bara gjorts i mintgrön tyvärr.

2012-04-28 @ 14:46:07
Postat av: Sara

Haha, jag förstår dig. Men det är långt ifrån på de flesta sätt i alla fall :)



Supersöta, verkligen! Har dock inte sett dom alls, varken online eller i affären. Men ska ta mig en titt nästa gång jag trippar förbi :)

2012-04-28 @ 16:03:54
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: Hanna

Va fint du skriver å va mysig er ett-årsdag lät :) och ja mint är bra typ jämt

2012-05-03 @ 19:33:45
URL: http://dunklet.blogspot.se
Postat av: M

gulle-Hanna! hoppas jag sagt hur fint jag tycker DU skriver :) ja visst blir man glad av den färgen :D hoppas du och kim hade det fint i skogen idag :)

2012-05-03 @ 22:03:12
Postat av: Hanna

Sötnos! Hoppas stressreaktionen lägger sig, å att du kan slappa å ta igen i sommar. Sport som sagt! Ja det var trevligt, en konstig kille som satt å spelade pianoflöjt vid bäcken bara, sjukt irriterande haha. :)

2012-05-04 @ 14:02:02
URL: http://dunklet.blogspot.se
Postat av: M

Hmm, vet inte om det beror på stress eller vad det är och tyvärr har det inte blivit bättre utan snarare det motsatta (men det kanske är jag som stressar upp mig och får det att kännas som det blivit värre)... ska försöka få en tid på vårdcentralen på måndag och hoppas verkligen jag får veta vad jag drabbats av. kanske är det nya, otvättade IKEA-lakan som är boven? men varför är det då bara ansiktet och halsen som drabbats (och insidan av underarmarna, en aning)? nåväl, det ordnar sig säkert hur som helst... ja åh, sportsommar <3 hahahaa var han naken också? :D

2012-05-04 @ 21:17:46
Postat av: Hanna

usch stackare :/ konstig grej. hoppas det försvinner snarast.



Nej tack å lov. haha. jätteudda dock.

2012-05-05 @ 01:13:04
URL: http://dunklet.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0