feg (psykiskt) och svag (fysiskt).

min pojkvän är bekväm av sig (det vill säga ganska lat, som jag), har dåliga matvanor (som jag, fast till och med ännu värre). samtidigt som han sitter stilla för det mesta har han muskler och en slimmad kropp (något jag inte direkt ser som något negativt höhöhohohähä). och han är en sån jädrans hurtbulle när han vill vara det (en egenskap vi tyvärr inte verkar dela, och det handlar väl om inställning). han joggar som en antilop när andan faller på. det närmaste jag kom ett nyårslöfte var kombinationen att försöka förbättra både mina och hans matvanor + börja jogga med honom. men jag vågar inte jogga med honom. det tar stopp i hjärnan när jag tänker på att han ska behöva stanna var hundrade meter bara för att jag måste pausa hela tiden. funderar på om jag ska ägna mental energi åt att försöka motivera mig själv till att först jogga på egen hand tills jag nått en viss grad av uthållighet. men var finner och hämtar man sådan motivation?

Kommentarer
Postat av: Malla

Jag betalade 500 kr för att ställa upp på Göteborgsvarvet. Och snål som jag är så känner jag mig mer eller mindre tvungen att få upp konditionen nu för att orka springa det så mina pengar inte lades ut i onödan :P

2012-01-22 @ 19:33:02
URL: http://heltkonstigt.blogspot.com
Postat av: M

Malla: Haha smart sätt att tvinga fram motivationen på :D

2012-01-24 @ 20:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0