lite separationsbitterhet får ju även jag dela med mig av, såhär när jag tycker den finns lite överallt.

vi ska inte vara på samma ställe på midsommar. det innebär i sin tur att vi inte kommer ses alls under en tre veckor lång period, för precis efter midsommar far han iväg till kungsängen och börjar jobba på allvar.

herregud vad jag ska vara (och är!!) glad att vi har varandra överhuvudtaget. det är ju det viktigaste av allt; det enda i min bitterhetsröra som egentligen betyder något.

men det som skaver är den otrevliga kombinationen att vi inte firar midsommar tillsammans och att jag inte alls kommer vara sysselsatt på samma sätt som han under perioden vi är isär (för övrigt den längsta period jag varit utan honom sedan vi blev tillsammans). jag kommer alltså ha massor med tid över till att sakna honom, medan hans dagar kommer flyga förbi. lyllo-kim.

åh, för både min egen och omgivningens skull hoppas jag att jag dels tar tag i sommarkursen ordentligt under dessa veckor, dels hittar på en massa roligt med familj och vänner. lova att hjälpa mig, annars är jag rädd att jag ska bli en bitter och självcentrerad vän (i och för sig känns det en aning självcentrerat att be om distraktionshjälp, men önskan om att hitta på saker handlar såklart minst lika mycket om att jag vill umgås med dem jag tycker om. så det så!).

för att till slut vara lite mer positiv: vi kommer vara jätteglada när vi väl ses igen, och kanske ta varandra lite mindre för givet.

Kommentarer
Postat av: lina

åh märd, vad jobbigt! vet precis hur det känns. jag och xl tvingades ju vara ifrån varandra en hel del i våras, vårt rekord är arton dagar tror jag. usch! hur som helst: man klarar det! man har ju liksom inget val! det är jobbigast i början och i slutet (de sista dagarna är nog värst för då går tiden så himla långsamt!), däremellan går det ganska snabbt. det gäller bara att hitta på saker att göra och skicka en miljon sms :) ibland kan det ju faktiskt vara bra att sakna varandra lite också! det är en väldigt skön känsla att sakna någon som saknar en precis lika mycket tillbaka! :) puss!

2012-06-07 @ 12:14:21
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: M

du har rätt, saknad är en ganska bra grej om man vet att den slutar med nåt roligt hihi :) pusspuss!

2012-06-07 @ 12:39:07
Postat av: a

Lovar att hjalpa till att aktivera dig!

2012-06-07 @ 22:08:37
Postat av: M

<3 önskar du var här ikväll, skulle verkligen behöva prata av mig. och det var så längesen vi sågs!

2012-06-08 @ 00:23:05
Postat av: a

Skicka ett mejl till mig!

Maste ses snarast mñjligt efter denna min lilla tripp. Kommer hem pa onsdag.

Puss <3

2012-06-08 @ 21:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0