I'd love him to the very end.

vissa låtar på denna lista är så bra att hjärtat nästan brister. därför heter den också som den gör. ni får gärna prioritera den framför andra listor jag skapat (och som ni eventuellt sparat), om det nu är så att ni vill lyssna på det jag gillar. jag har nämligen försökt sätta samman en lista med många av mina gamla och nya favoriter, och den känns fräschare än "Starred"-listan som är helt rörig.

denna nya lista kommer säkert ändra form och färg över tid men just nu är den ganska vårig på nåt vis, passande nog. och på ett sätt är detta också en lista som säger mycket om min blandade musiksmak. eller, tittar man noga är den kanske inte så blandad egentligen. jag gillar vackra melodier, känslosamma röster, sorgsna texter. men såklart vill man ha nåt annat också ibland. det finns alltså lite allt möjligt att hitta där.

och en sak till: den där kombinationen när en låt är sådär bra att hjärtat nästan brister och samtidigt bär på så många minnen av hur man mådde när man blev kär i låten och spelade den på repeat. så himla bitterljuvt. när jag lyssnar på en låt kanske jag skäms lite över den jag varit. en annan låt gör mig alltid lite arg. och sen finns det såklart ett gäng låtar som svävade runt, runt, runt för drygt ett år sedan när jag blev riktigt lycklig för första gången, och som fortfarande bär med sig den där förvirringen som övergick i klarhet. med detta i åtanke känns den här listan väldigt personlig (å andra sidan är inte varenda en av de där låtarna med på listan, men ja, ni fattar).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0