instagram-madde osv.

situationen med knotter har blivit aningen sämre och är fortfarande ett mysterium. halsen är nu full och ett antal prickar har bosatt sig på insidan av båda armarna. blir helt galen (och ganska rädd, om jag ska vara ärlig) av att inte veta vad det här är. soleksem/sminkrester på hud som utsatts för solsken? stress? virus som ger sig till känna? överkänslighet/allergi av något slag? jag har ingen aning!! kan heller inte få reda på något förrän tidigast måndag. vårdcentralen har inte öppet på helgen (dummaste jävla grejen på länge - ska det vara så svårt att anställa tillräckligt mycket personal som kan jobba skift och därmed ta hand om sjuka människor även på lördagar och söndagar?) och jag är inte akut sjuk så att jag skulle kunna besöka akademiskas akutavdelning. jag försökte boka tid till vårdcentralen igår men de har problem med sin telefonserver så man kom inte fram. jäkla idiotisk röra alltihop. man ska uppenbarligen se till att inte vara drabbad av nån skit framåt veckosluten!

känner mig så äcklig fast jag egentligen vet att så inte är fallet. det syns i princip bara om man vet att det är där. men det är jobbigt att inte kunna dölja det. spontant vill jag sminka över det men det är ju det sista jag borde göra. BAJS.

för att muntra upp mig själv blev jag madeleinehelena på instagram (vet inte om jag egentligen blev mer tillfreds med livet av enbart detta, men men). ja, instagram har nämligen kommit till android, vilket jag upptäckte ikväll. yaaay! nu ska jag försöka att fota mer med min telefon.

Kommentarer
Postat av: AnnG

Ååh, vill också ha instagram! :D Hur gjorde du Märdie? PUWS

2012-05-06 @ 11:54:33
Postat av: M

Leta upp appen i Google play/android market :)

2012-05-06 @ 15:42:37
Postat av: Sara

Det kan vara soleksem. Jag har kommit fram till att det på mig antingen är väldigt utspritt och väldigt få, så det ser ut som kvisslor eller något liknande, eller att det sitter sjukt tajt och ser ut som någon form av extremt utbrott av vattenkoppor. Nu har inte jag sett karaktären av dessa utslag, men soleksem är inte ovanligt. Och det bästa man kan göra för att slippa dessa när den starka vårsolen kommer fram är att grunda huden tidigare, för min del i alla fall :)



Har du övervägt allergier förresten? Det skulle det ju också kunna vara :/

2012-05-12 @ 20:26:14
URL: http://sarapierre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0